laupäev, 9. september 2017

Tunnikava koostamine ja rakendamine

Tunnikava ja selle rakendamine digiajastu vahenditega

Tunnikava muusikaõpetus 5.c kl
Tunni teema: Sisseelamine kooliaastasse
Tunni kestus: 45. min
Tunni eesmärk: arendada õpilastes koostöö oskuseid
Õpiväljundid: loovus ja innovaatilisus, koostööoskus
Õppematerjalid: tahvlid, õpik, töövihik
Õppeülesanded: vastata keskkonnas Answergarden https://answergarden.ch/530013 küsimusele. 
Õppida kuulmise järgi selgeks uus laul õpik Muusikamaa lood V kl  lk 4
Rühmade koostamine keskkonnas InstantClassroom
rühmatöö töövihikust Muusikamaa lood V kl lk 2
Hindamine:

Hindamist ei toimu


Tegevusaruanne:
Õppetunni planeerimine.
Planeerisin õppetundi järgnevalt. Kõigepealt mõtlesin läbi, kuidas ma viin läbi  5.kl esimest ainetundi sellel õppeaastal. Plaanisin tundi järgnevalt. Alustuseks vastavad õpilased kasutades tahvleid koos pinginaabriga suve kohta ühe sõnaga. Järgnevalt laulame õpikust laulu  ja siis planeerisin teha tv-st rühmatöö ülesande muusikaliste tegevuste kohta, mida õpilased sooviksid sel õppeaastal teha. 
Siis tegingi answergardeni keskkonda küsimuse õpilastele suve kohta (Kirjelda ühe omadussõnaga oma suve). Järgnevalt panin meie kooli kalendrisse info, et soovin tahvleid kasutada, siis tegin InstantClassroomis õpilaste nimekirja, et saaksin tunnis  seda grupitööks kasutada. 
Õppetunni läbiviimine:
Kuna tund toimus esmaspäeval esimese tunni ajal, siis hakkas tund kohe huvitavalt pihta:) Avastasin siis, kui ma tahtsin lastele answergardeni lehekülge seinale näidata, et suvine töömees oli tõmmanud ekraanikatte nii ülesse, et seda ma omal jõul alla ei saanud. Tuli kutsuda töömees, kes selle alla tõmbas. Samal ajal kirjutasin lingi tahvlile, õpilased hakkasid neid tahvlitesse sisestama. Siis avastasin järgmise puuduse, projektori nn silmale oli kate ette pandud, selle äravõtmiseks pidin lõpuks paluma ühte õpilast, kes ronis lauale ja avas katte. See kõik võttis aega. Õnneks said õpilased samal ajal juba sõnu sisestada, kuid nii nagu ikka, osutusid mõned tahvlid kõlbmatuteks ja need tuli välja vahetada, õnneks olid mul lisaks mõned  tahvlid laual. Oli ka neid õpilasi, keda tuli pidevalt aidata ja mööda klassi jooksmist oli palju. Lõpuks saime sõnad kokku, siis selgus, et ikka olid mõned poisid, kes olid nn nalja teinud ja seega osutus selle klassi kõige enam kasutatud sõnaks karvane. Avastasin ka seda, et kui sisestada sõna lahe hüüumärgiga või mõni sõna läheb valesti, siis keskkond peab selle teiseks sõnaks ja ei saa õiget tagasisidet. Selgitasin seda ka lastele ja tegelikult kulus kõigele sellele väga palju aega. Jõudsime veel uut laulu õppida ja seda kehapilliga esitada, kuid kahjuks jäi meil rühmatöö aja puudusel tegemata. Tund möödus aga kiirelt ja tundus, et lastele meeldis.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar